شستن فرش با پودر صابون | ویژگی پودر صابون | مزایا و معایب

شستن فرش ها از گذشته تا بحال با روش های گوناگونی صورت گرفته است و روز به روز روش های متنوعی نیز برای انجام این کار بکار گرفته می شود.

به عنوان مثال شستشوی فرش ها با شامپو فرش ها و متریال نظیر تاید و مواد های سفید کننده یکی از رایج ترین روش شستشوی فرش محسوب می شود.

شستن فرش با پودر صابون یکی از روش های مناسب برای شستشوی فرش ها است که شما در این مقاله با ویژگی و مزیت های آن آشنا خواهید شد.

شستشوی فرش ها در قالیشویی ها نیز یکی دیگر از مواردی می باشد که بسیاری از مردم آن را انتخاب می نمایند به خصوص در نزدیکی نوروز که کارهای خانه بسیار سخت و طاقت فرسا می شود سپردن فرش ها به قالیشویی می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

شما می توانید برای تجربه ی یک شستشوی مناسب و با کیفیت به قالیشویی مینی سیتی مراجعه نمایید.

پودر صابون چیست ؟

صابون ها از گذشته مورد استفاده برای موارد گوناگون مورد استفاده می گیرند. یکی از کاربرد های صابون شستشوی فرش ها است اما به وسیله پودر آنها می باشد.

پودر صابون یکی از شوینده های قوی و با کیفیت می باشد که شما می توانید با استفاده از آنها یک تجربه ی عالی را کسب بدست آوردید.

شما به راحتی می توانید پودر صابون را تهیه نمایید و علاوه بر شستن فرش ها، لباس ها را به راحتی بشورید.

مزایای استفاده از پودر صابون

همانطور که در بالا اشاره کرده ایم ، شستن فرش با پودر صابون میزان پاکیزگی را به طور چشمگیری افزایش می دهد و ما در این بخش می خواهیم شما را با سایر ویژگی های پودر صابون آشنا نماییم.

به یاد داشته باشید که پیش از شستشو شناخت جنس الیاف فرش بسیار مهم است.

بطور مثال در فرش های ابریشم طبیعی یا مصنوعی باید خیلی دقت کنید و توصیه می شود به اصول شستن فرش ابریشم در منزل کاملاً مسلط باشید.

مقرون به صرفه بودن

یکی از ویژگی های پودر صابون مقرون بصرفه بودن است بطوری که شما می توانید با خرید پودر صابون تا مدتها از آن در هر زمینه شستشو استفاده نمایید.

نداشتن عوارض پس استفاده از آن

شما پس از شستشوی با پودر صابون می توانید شاهد بالا بودن میزان پاکیزگی فرش ها شوید و با خیال آسوده باز هم از آنها استفاده نمایید چرا که زمانی که از مواد شوینده استفاده کنید به مرور باعث آسیب به الیاف فرش ها می شود اما در پودر صابون شما هیچ عوارضی مشاهده نمی کنید.

بالا بودن میزان کیفیت

شستن فرش با پودر صابون می تواند باعث از بین بردن انواع لکه ها شود به گونه ای که حس می کنید هیچ موقع لکه ای روی فرش شما نبوده است پس، می توانید برای از بین بردن انواع لکه ها از پودر صابون استفاده نمایید.

داشتن رایحه ی خوشبو

علاوه بر ویژگی هایی که در بالا ذکر شد پودر صابون از رایحه بوی بالایی برخوردار است و شما می توانید بعد شستشوی فرش ها تا مدتها بوی خوب صابون را حس نمایید.

بالا بودن میزان امنیت پورد صابون

همانطور که می دانیم فرش های دستبافت برای شستشوی بسیار حساس هستند و امکان رنگ پس دادن آنها بسیار بالا است .

پودر صابون بر خلاف شوینده ها می تواند انتخاب مناسبی برای شستشوی فرش های دستبافت محسوب شود به گونه ای که با خیال آسوده فرش های دستبافت را بشورید و اصلا هیچ گونه قاطی شدن رنگ ها را مشاهده نخواهید کرد.

شستشوی فرش با صابون چگونه صورت می گیرد ؟

شستن فرش ها توسط پودر صابون می تواند انتخاب هوشمندانه برای شستشوی فرش ها باشد.

  • شما در ابتدا فرش ها را خیس را با دقت می نمایید.
  • پودر صابون را با مقدار مناسبی حل نمایید و با استفاده از فرچه های پلاستیکی روی فرش بکشید و عمل عمل را دوبار تکرار نمایید.
  • سپس مرحله آبکشی را آغاز نمایید بطوری کامل کف ها از الیاف فرش ها پاک شود.
  • پودر صابون در مقایسه با شوینده ها آبکشی راحتی دارد چرا که میزان کفی که از پودر صابون بوجود می آید به میزان مناسبی است و شما نگران ماندن کف ها در درون فرش ها نخواهید بود.

ویژگی پودر صابون

ویژگی پودر صابون

پودر صابون از قدرت پاکیزگی بالایی برخوردار است و مناسب برای شستشوی انواع فرش ها می باشد.

صابون ها اصولا از روغن های گیاهی تهیه می شوند به همین دلیل آسیبی به الیاف فرش ها وارد نمی کند.

کف ایجاد شده از ترکیب پودر صابون و آب نه بسیار زیاد نه کم به همین می توانید با میزان مناسبی از کف شستشو را انجام دهید و نگران ماندن کف ها در درون فرش ها نباشید.

همچنین استفاده از پودر صابون به دلیل نداشتن بوی تند آسیبی به ریه ها نمی رساند و کسانی که ریه های حساس دارند می تواند با خیال آسوده این کار را انجام دهند.

آیا پودر صابون مضر است ؟

بطور کلی پودر صابون ضرری برای فرش ها ندارد و همچنین کسانی که ریه های حساسی دارند می توانند راحت این کار را انجام دهند.

اما نکته مهم که باید در نظر گرفت این است که در هنگام شستشوی بهتر است از دستکش استفاده شود چرا که پوست در مدت زمان طولانی با صابون برخورد داشته باشد باعث خشکی می شود پس برای جلوگیری از این رخ داد بهتر است از دستکش استفاده شود.

شستشوی فرش با پودر ماشین

شستشوی فرش ها با پودر ماشین یکی از مرسوم ترین روش های شستشو می باشد.

پودر ماشین می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که می خواهند فرش ها را در منزل شستشوی دهند که بهتر است علاوه از پودر ماشین از شامپو فرش ها نیز برای پاکیزگی بیشتر استفاده شود.

نکات مهم برای شستشوی فرش در منزل

در این بخش ما می خواهیم نکاتی که در را در رابطه با شستشوی فرش ها در منزل بطور خلاصه و مفید شرح نماییم تا شما با استفاده از این نکات یک شستشوی اصولی و با کیفیت را تجربه کنید.

فرش دستبافت را از قبل خیس نکنید

اگر فرشی که می خواهید بشورید از نوع دستبافت می باشد باید نکاتی را در نظر بگیرید.

فرش های دستبافت را از قبل خیس نکنید. خیساندن فرش ها در مدت طولانی باعث پس دادن رنگ فرش می شود.

پس در نتیجه زمانی که می خواهید شستشوی را انجام دهید همان موقع شروع به خیساندن فرش ها نمایید.

استفاده از برس پلاستیکی برای فرش های دستبافت

سعی کنید برای شستن فرش ها از فرچه های پلاستیکی استفاده نمایید. فرچه های پلاستیکی نه بسیار زبر هستند و نه بسیار نرم به همین دلیل هم لکه ها را می توان از بین برد و هم آسیبی به فرش نخواهد رسید.

آب گیری مناسب

آب گیری بخش یکی مانده به آخر مراحل شستشوی فرش می باشد و از اهمیت فراوانی برخوردار است.

اگر آبگیری درست صورت نگیرد کف ها در درون الیاف فرش ها می ماند که این عمل باعث زرد شدن ریشه های فرش ، بوی بد و همچنین پوسیدگی آن می گردد.

پس نتیجه می گیریم که حتما آبگیری را کامل انجام دهید تا فرش ها دچار پوسیدگی نشوند.

قرار دادن فرش در جای مناسب برای خشک شدن

یکی از مهم ترین مرحله شستن فرش ها، خشک شدن آنها می باشد.

بسیاری به اشتباه فرش ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می دهند که این عمل باعث آسیب دیدن الیاف فرش و در نتیجه کدر شدن رنگ آنها می شود.

فرش ها را لوله کنید و در سطح شیب دار قرار دهید تا مقدار خیس بودن آن کاهش یابد و سپس در معرض هوای آزاد قرار دهید تا به مرور خشک شود.

مزایا استفاده از شوینده های فرش

تعدادی از مزایای شستشوی فرش با شوینده های مرسوم که در حال حاضر مورد استفاده می شود به شرح زیر می باشد:

  • افزایش میزان کیفیت شستشوی
  • از بین رفتن لکه ها
  • از بین رفتن لکه های چربی
  • نرم تر شدن فرش
  • تغییر نکردن رنگ بندی فرش

شستن فرش در خانه بهتر است یا قالیشویی؟

شستن فرش در خانه بهتر است یا قالیشویی؟

شستن فرش ها در خانه ها بخصوص در زمان فرا رسیدن عید نوروز یکی از مرسوم ترین کارها می باشد که همه ی ما آن را انجام می دهیم.

اما شستن فرش ها در خانه های آپارتمانی امکان پذیر نیست و همچنین اگر جزو افراد حساس هستید برای سالم ماندن فرش ها می توانید این کار را به قالیشویی ها بسپارید.

قالیشویی ها به دلیل داشتن افراد حرفه ای، دستگاه های صنعتی و مواد های شوینده مناسب می تواند انتخاب مناسبی برای همه باشد پس در نتیجه قالیشویی ها می توانند این کار را در سریع ترین زمان و میزان کیفیت بالا انجام دهند.

مزایای استفاده از پودر صابون چیست ؟

استفاده از پودر صابون مزیت های چشمگیری دارند به گونه ای که شما می توانید یک شستشوی با کیفیت بدون آسیب دیدن فرش ها را تجربه نمایید.

پودر صابون بهتر است یا پودر ماشین ؟

با توجه به نکاتی که در بالا اشاره کرده ایم استفاده از پودر صابون بسیار مناسب تر و منطقی تر از پودر ماشین می باشد پس پودر صابون را برای شستشوی فرش ها پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *