رفع کوبیدگی فرش

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است، هنگامی که می خواهید مبل یا یک میز را، برای جا به جایی از روی فرش بلند می کنید، متوجه می شوید که پایه میز، روی فرش فرورفتگی ایجاد کرده که اصطلاحا به آن، کوبیدگی فرش می گویند. وقتی جسمی سنگین مانند مبل یا میز، برای طولانی مدت روی فرش می ماند، فرش کوبیده می شود. در این صفحه، راه های رفع کوبیدگی را برای شما شرح داده ایم.

چرا بعضی قسمت های فرش کوبیده می شود؟

نخ و تار و پود فرش در برابر فشار، تحمل بالایی دارد و به راحتی از بین نمی رود. وقتی جسمی سنگین مانند مبل، میز نهارخوری، ویترین، بوفه، کتابخانه و …، برای مدت زمان زیاد روی فرش قرار بگیرد، جای پایه آن جسم روی فرش باقی می ماند. این لهیدگی حالت فرورفتگی و سوراخ مانند روی فرش ایجاد می کنه که اصلا منظر زیبایی ندارد. به محض دیدن این کوبیدگی ناشی از پایه مبل و وسایل سنگین، نسبت به رفع آن اقدام کنید.

روش های رفع کوبیدگی فرش

معمولا چون فرش های اتاق پذیرایی در معرض دید قرار دارند، بهتر است که از کوبیدگی فرش جلوگیری کنید. یکی از ساده ترین راهکارها، استفاده از زیر پایه مبلمان است. وسایل کوچک و ارزان قیمتی تولید شده است که برای زیر پایه اجسام سنگین استفاده می شود و از جنس پلاستیک و شیشه و … ساخته می شوند. زیر پایه ها، اغلب برای اجسامی که پایه های کوچک دارند، استفاده می شود.

می توانید برای رفع تمامی مشکلات، فرش خود را به قالیشویی مینی سیتی بسپارید.

رفع کوبیدگی فرش با بخارشور

رفع کوبیدگی فرش با بخارشور

یکی از راه های رفع کوبیدگی فرش، استفاده از بخارشور است. از بخارشور برای ضدعفونی و تمیز کردن فرش، پرده و مبل و دیگر سطوح می شود. اما شما می توانید از این دستگاه برای از بین بردن کوبیدگی و فرورفتگی های روی فرش استفاده کنید. برای این کار لازم است بخارشور را روشن کنید و به آرامی روی آن بخش از فرش که کوبیده شده است، بکشید.

برای چند ثانیه صبر کنید و بعد با یک برس یا با دست، به آرامی الیاف فرش را در جهات مختلف حرکت دهید. بخار داغی که از بخارشور خارج می شود، به فرورفتگی و کوبیدگی فرش کمک زیادی می کند.

اگر به بخارشور دسترسی ندارید میتوانید برای رفع کوبیدگی، از اتوبخار استفاده کنید.

برای رفع ابهامات خود، می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

رفع کوبیدگی فرش با اتوبخار

ابتدا یک حوله زیر فرش بگذارید تا زمین زیر فرش بخاطر دمای بالای بخار، آسیب نبیند. اتوبخار را پر از آب کنید و درجه حرارت آن را روی بیشترین درجه بگذارید. سپس آن را در فاصله 10 تا 15 سانتی متری بالای کوبیدگی، به صورت ثابت نگه دارید و دکمه بخار را بزنید. آنقدر این کار را تکرار کنید، تا فرش کاملا مرطوب و گرم شود.

درصورتی که اتوبخار ندارید، می توانید با اسپری آب، قسمت کوبیدگی را مرطوب کرده و سپس همین کار را با سشوار انجام دهید.

در صورتی که فرورفتگی خیلی عمیق است، کافی است یک پارچه مرطوب را روی کوبیدگی گذاشته، سپس اتو را روی حرارت متوسط بگذارید و وقتی گرم شد، یک دقیقه روی پارچه آرام فشار دهید. آنگاه اتو را بردارید و بگذارید پارچه روی فرش باقی بماند تا خشک شود. سپس پارچه یا حوله تمیزی روی فرش بکشید تا خشک شود و با برس یا قاشق آن را پوش دهید.

رفع کوبیدگی فرش با یخ

رفع کوبیدگی فرش با یخ

برای این کار از یک های قالبی کوچک استفاده کنید. به اندازه وسعت کوبیدگی، یخ تهیه کنید. یخ را در محلی که تار و پود فرش آسیب دیده، قرار دهید و بگذارید در هوای آزاد آب شود. دوباره همین کار را تکرار کنید تا الیاف فرش به حالت عادی برگردند. در کمال ناباوری، یخ می تواند نخ های قالی را از کوبیدگی نجات دهد. یکبار امتحان کنید و نتیجه را ببینید. سپس با یک چنگال یا با استفاده از ناخن، روی کوبیدگی بکشید تا بقیه الیاف لهیده، به حالت صاف و مستقیم برگردند.

با شستشوی فرش، این مشکلات از بین می روند. اگر از آخرین باری که فرش ها را شسته اید، 6 تا 12 ماه می گذرد، حتما فرش ها را بشووید. برای این کار می توانید به صفحه رزرو آنلاین قالیشویی مینی سیتی مراجعه کنید.

از بین بردن کوبیدگی فرش با مبل به وسیله موکت

شاید با دیدن این موضوع، تعجب کنید اما موکت درست مثل یک ضربه گیر عمل می کند و خاصیت ارتجاعی فرش را بالا می برد. زمانی که از موکت زیر فرش استفاده می کنید، فشار وارد شده به کاهش پیدا می کند و از آسیب رسیدن به تار و پود فرش جلوگیری می کند. این موضوع به خصوص در خانه هایی که سرامیک یا پارت هستند، کاربرد بسزایی دارد.

سوالات متداول

چرا فرش کوبیده می شود؟

وقتی اجسام سنگین، در مدت زمان طولانی روی فرش باقی می ماند، کوبیدگی فرش رخ می دهد.

آیا با اتو بخار می شود کوبیدگی فرش را رفع کرد؟

تنها کافیست، با استفاده از یک اتو بخار، کوبیدگی های فرش خود را رفع کنید. در این صفحه، به این موضوع اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *