لکه گیری فرش | لکه گیری فرش در تهران | پاک کردن چربی فرش

امروزه بسیاری از افراد با مشکل لکه های روی فرش خود دست و پنجه نرم می کنند و ناراحت این موضوع هستند که چرا این لکه ها از از بین نمی روند.

اگر شما هم لکه هایی در فرش هایتان مشاهده کردید دیگر نگران نباشید ما برای شما عزیزان ترفند هایی برای از بین بردن انواع لکه را شرح داده ایم تا از این پس در کمترین زمان ممکن بتوانید فرآیند لکه گیری فرش را انجام دهید.

لازم به ذکر است که تمیز کردن لکه های خاص امری تخصصی می باشد که بهتر است جهت تمیز شدن آن، به قالیشویی مینی سیتی با بیش از چندین دهه تجربه مراجعه کنید.

پاک کردن انواع لکه روی فرش

روش های مختلفی برای پاک کردن لکه از روی فرش وجود دارد که باید تمامی این روش ها کاملا با احتیاط انجام شود و اگر اینکار به درستی انجام نشود، فرشتان از بین می رود.

پاک کردن لکه از روی فرش سفید نیاز به رعایت اصول خاصی دارد. اگر نمی دانید برای شستن فرش سفید چه باید کرد،حتماً و حتماً از خدمات قالیشویی معتبر استفاده کنید.

در این بخش به پاک کردن انواع لکه روی فرش می پردازیم پس همراه ما باشید.

پاک کردن لکه های طبیعی از روی فرش

برای از بین بردن لکه هایی که در اثر له شدن میوه ها مانند ( هندوانه، توت فرنگی و گیلاس) می توانید مقداری آب گرم و سرکه سفید را ترکیب کرده و با استفاده از دستمال روی سطح مورد نظر بکشید.

پاک کردن لکه های چربی از روی فرش

شما می توانید به راحت ترین حالت ممکن لکه های چربی را از بین ببرید.

برای استفاده از این ترفند بهتر است با استفاده از یک دستمال تمیز و یک اتو لکه چربی را پاک کنید.

کافیست دستمال را روی محل مورد نظر قرار دهید و اتو را با دمای متوسط روی آن بگذارید.

پاک کردن لکه روغن از روی فرش

اگر می خواهید لکه روغن را از روی فرش خود پاک کنید از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. شما قبل از شروع به کار باید یک پارچه یا حوله کاغذی را روی لکه روغن قرار داده و فشار دهید.
  2. سپس با یک چاقو یا کاردک چربی باقی مانده را از روی فرش بردارید.
  3. در این مرحله شما باید از حلال های رنگی، برای از بین بردن بوی روغن از روی فرش استفاده کنید.
  4. در مرحله آخر محل لکه روغن را با آب گرم تمیز کنید.

پاک کردن لکه تخم مرغ از روی فرش

تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین یکی از سخت ترین لکه ها محسوب می شود.

شما برای از بین بردن این لکه می توانید با استفاده از آب گرم، نمک، صابون و سرکه سفید به راحتی از شر آن خلاص شوید کافیست این محلول را روی محل قرار دهید و با دستمال تمیز روی سطح را بکشید.

پاک کردن لکه آدامس از روی فرش

برای پاک کردن لکه آدامس از روی فرش کافیست یک تکه یخ را برداشته و دور آن یک پارچه نازک بکشید و روی محل قرار دهید، زمان بدهید تا آب شود و سپس با قاشق روی سطح را بکشید.

پاک کردن لکه زعفران از روی فرش

پاک کردن لکه زعفران از روی فرش

برای پاک کردن زعفران از روی فرش ابتدا باید مواد جامد روی آن را با چاقو از روی فرش جمع کنید. سپس از پارچه های پنبه ای سفید برای جذب کردن مواد زعفران استفاده کنید تا میزان جذب رطوبت بالایی داشته باشند.

هر بار برای پاک کردن از پارچه تمیز استفاده کنید و سپس آب و سفید کننده اکسیژن را مخلوط کنید و با یک قطره چشم روی لکه زرد شده بریزید.

بسیار مراقب باشید که قطره خود را از سمت خارجی لکه به سمت داخل آن بریزید، در غیر اینصورت لکه شما پخش می شود.

اجازه بدهید محلول سفید کننده اکسیژن و آب به مدت 30 دقیقه روی لکه بماند و سپس با یک پارچه سفید خشک آن را پاک کنید و بگذارید فرش در هوای آزاد خشک شود. این کار را به قدری انجام دهید تا لکه کاملا پاک شود.

پاک کردن لکه رنگ از روی فرش

شما باید برای از بین برد رنگ از روی فرش مقداری آب را با تینل مخلوط کنید و سپس با یک دستمال تمیز به روی لکه رنگ بکشید.

لازم به ذکر است که باید اول رنگ خشک شده باشد و سپس با دستمال و تینل آن را تمیز کنید، در غیر اینصورت رنگ کاملا روی فرش پخش می شود و تمیز کردن آن بسی دشوار است.

پاک کردن لکه قدیمی چای از روی فرش

یکی از مرسوم ترین روش های خانگی از بین بردن لکه چای قدیمی از روی فرش، استفاده از جوش شیرین می باشد.

برای اینکه بتوانید از جوش شیرین برای پاک کردن لکه فرش استفاده کنید، ادامه مطالب را مطالعه کنید.

ابتدا باید اندازه یک پیمانه جوش شیرین را داخل ظرفی بریزید. سپس یک پارچه بسیار تمیز را خیس کنید و بر روی ظرف دارای جوش شیرین قرار دهید، به طوری که پارچه با جوش شیرین آغشته شود.

سپس با پارچه روی محل لکه چای را کاملا تمیز کنید. پس از انجام اینکار، آن قسمت از فرش را با آب سرد بشویید و برای اینکه آن لکه به طور کامل از بین برود، چندین بار این عمل را تکرار کنید تا لکه کاملا پاک شود.

روش های خانگی لکه گیری فرش

روش های خانگی لکه گیری فرش

اگر چه می خواهید بسیار سریع عمل لکه گیری فرش را با استفاده از متریال هایی که بسیار راحت در دسترس هستند را یاد بگیرید، ادامه مطالب را از دست ندهید.

لکه گیری فرش با اسپری لکه

یکی از قوی ترین لکه بر فرش، اسپری لکه بر می باشد که در مصارف خانگی بسیار از آنها بهره می برند و درصد مشتریان و همینطور کاربرانی که از این اسپری ها استفاده کرده اند و رضایتمند بوده اند، بسیار بالا می باشد.

به راحتی با مراجعه به فروشگاه های معتبر می توانید، اسپری لکه بر فرش را تهیه کنید و تمامی مراحل ذکر شده بر روی آن را مطالعه کنید تا فرشتان از لکه در امان بماند.

لازم به ذکر است که تمیز کردن لکه های خاص امری تخصصی می باشد که بهتر است جهت تمیز شدن آن، به قالیشویی مینی سیتی با بیش از چندین دهه تجربه مراجعه کنید.

لکه گیری فرش با جوش شیرین

یکی از برترین اقداماتی که می توان از آن جهت، لکه گیری فرش ها استتفاده نمود، جوش شیرین می باشد. جوش شیرین بسیار روش موثری در پاک کردن لکه های فرش می باشد.

ابتدا باید جوش شیرین را به مقدار لازم داخل ظرفی بریزید و سپس با استفاده از یک پارچه تمیز، محل آلوده را تمیز کنید.

لکه گیری فرش با پودر صابون

یکی از روش های مرسوم شستن فرش با پودر صابون می باشد.

به این گونه که صابون از گذشته تا بحال یکی از مواد های شستشوی به حساب می آید و می تواند نقش مهمی را برای ازبین بردن لکه ها ایفا کند.

کافیست مقدار مناسبی از پودر صابون را با آب گرم ترکیب کرده و روی لکه مورد نظر بکشید تا لکه ها از بین بروند.

صابون علاوه بر آسیب نرساندن به الیاف فرش، بوی بسیار خوشایندی نیز دارد.

لکه گیری فرش دستبافت

لکه گیری فرش دستبافت

در وهله اول می توان به متخصصان و کار بلدان این حرفه مراجعه کرد و در وهله دوم می توانیم خودمان اقدام به تمیز کردن آن کنیم. اگر فرشتان از ارزش مادی و معنوی بالایی برخوردار است، پیشنهاد ما به شما این است که انجام اینکار را به دست افراد با تجربه بسپارید اما اگر خودتان اینکار را انجام دهید و تجربه کافی نداشته باشید فرشتان را از بین می برید.

شما اگر می خواهید خودتان فرشتان را تمیز کنید باید از موادی که از قلیای کمی برخوردارند استفاده کنید چراکه هرچه غلضت این ماده بیشتر باشد ممکن است رنگ الیاف فرش را از بین ببرید. این ماده نوعی ماده اسیدی است که اگر از درصد بسیار کمی از آن استفاده کنید مشکلی پیش نمی آید ولی در غیر اینصورت با مشکل مواجه می شوید.

از بین بردن لکه فرش با ماست

یکی از راهکار های از بین بردن لکه استفاده از ماست می باشد.

بدین گونه که شما هر زمان لکه های شیمیایی نظیر جوهر و رنگ را روی فرش خود دیده اید می توانید با ریختن مقدار مناسبی از ماست شاهد پاک شدن اینگونه لکه ها شوید.

روش مصرف:

ابتدا مقدار مناسبی از ماست ( 2 یا 3 قاشق غذا خوری ) را روی محل مورد نظر ریخته سپس زمان دهید تا کار خود را انجام دهد.

در مرحله بعد با استفاده از قاشق ماست ها را از روی لکه برداشته و و با حوله نم دار روی سطح را پاک کنید.

این کار را چند بار انجام دهید تا تاثیر بهتری ببنید.

لکه گیری فرش در تهران

لکه گیری فرش در تهران

برای لکه گیری انواع فرش ها اگر که در تهران سکونت داشته باشید بهترین کار مراجعه به یک قالیشویی معتبر می باشد چرا که می توانید در کمترین زمان ممکن فرش هایتان را همانند روز اول تحویل بگیرید.

مینی سیتی در چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب تهران به صورت 24 ساعته در خدمت مردم عزیز می باشد و همیشه آماده خدمت رسانی به ساکنین این منطقه است.

کلام آخر

در این مقاله شما را با انواع لکه هایی که بر روی فرش نمایان می شود و همچنین روند پاک کردن آنها آشنا کرده ایم از این پس شما می دانید که که هر زمان لکه ای مشاهده کردید با استفاده از چه متریال هایی می توانید به راحتی از بین ببرید.

توجه داشته باشید که هر کدام از روش ها و ترفند هایی که گفته شده اند کار آمد هستند اما نمیتوان به قاطعیت تمام در همه شرایط از آنها استفاده نمود به همین دلیل کمک گرفتن از قالیشویی ها راه مطمئن تری برای شما عزیزان می باشد.

سوالات متداول

آیا پاک کردن لکه فرش در خانه امکان پذیر است؟

البته می توان در خانه اینکار را انجام داد اما بهتر است انجام اینکار را به دست با تجربگان بسپارید. برای انجام لکه گیری در خانه می توانید به صفحه ما مراجعه کنید.

آیا لکه فرش از بین می رود؟

بله تمامی لکه های فرش از بین می رود و شما می توانید برای اطمینان به یک لکه گیری تضمینی مراجعه کنید که اینکار را به راحتی و با تیم تخصصی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *