شستشو تابلو فرش | شستشو تابلو فرش در تهران

تابلو فرش ها به دلیل ظرافت و زیبایی که دارند از اهمیت بسزایی برخوردار هستند و نحوه شستشوی آنها نیز همواره از دغدغه های افراد بوده است. تابلو فرش در دو نوع دستباف و ماشینی تولید می شود که نحوه شستشوی هر نوع کمی متفاوت می باشد.

نحوه شستشوی تابلو فرش دستباف و ماشینی در منزل روند ساده ای دارد و شما می توانید با امکاناتی مانند شامپو فرش و اسفنج، در منزل تابلو فرش خود را تمیز کنید. فقط برخی نکات وجود دارد که در این مقاله بطور کامل به آنها پرداختیم و با رعایت آنها می توانید تابلو فرش خود را نظافت کنید.

نحوه تمیز کردن تابلو فرش در منزل

شما برای تمیز کردن تابلو فرش در منزل، نیاز به پیروی از مراحل ساده ای دارید که همه ی آنها بطور مفصل تشریح داده شده اند. چنانچه از نحوه شستشو اطمینان ندارید و نیاز به کمک دارید می توانید ازخدمات مینی سیتی با اطمینان خاطر بهره مند شوید.

شستشوی تابلو فرش دستباف

شستشوی تابلو فرش دستبافت

نگهداری از تابلو فرش های دستباف فرق چندانی با نوع ماشینی ندارد اما به هر حال تفاوت هایی در ظرافت و بافت تابلو فرش دستباف وجود دارد.

پس بهتر است در هنگام اجرای مراحلی که در ادامه توضیح داده شده است، نهایت دقت را داشته باشید تا موجب آسیب جدی و جبران ناپذیر نشوید.

  1. تابلو فرش دستباف و ماشینی، هر چند هفته یک بار گرد گیری شود تا نمای تمیز و درخشانی داشته باشد. روش دقیق غبارگیری را در ادامه این مقاله به طور کامل تشریح داده ایم.
  2. در قدم اول، شما نیاز به یک شامپو فرش مناسب دارید. ابتدا با مطالعه دقیق برچسب راهنمای شامپو فرش، از نحوه ی استفاده از آن مطمئن شوید.
  3. فرش را با مقداری آب کاملاً خیس کنید. سپس شامپو فرش را با کمی آب مخلوط کنید. دو فنجان شامپو فرش را با یک و نیم لیتر آب مخلوط کنید تا یک محلول یکدست داشته باشید.
  4. محلول به دست آمده را بطور مستقیم روی تابلو فرش نریزید. برای شستشو به کف این محلول نیاز می باشد، پس ترکیب شامپو فرش و آب را تا جایی هم بزنید تا کف حاصل شود.
  5. حالا یک اسفنج نرم و تمیز را به کف آغشته کنید و روی تابلو فرش بکشید و بعد از انجام این مراحل با استفاده از یک دستمال ضخیم دیگر با قدرت جذب بالا، کف ها را پاک کنید.
  6. برای خشک شدن به هیچ عنوان تابلو فرش را در برابر نور مستقیم خورشید قرار ندهید که باعث آسیب زدگی به تابلو فرش می شود و حتما جای گرم و مناسب قرار دهید تا رطوبت به آرامی تبخیر شود.
  7. پس از خشک شدن کامل، دوباره سطح تابلو فرش را با جارو برقی تمیز کنید و با یک برس پرزهای فرش و خاب فرش را مرتب کنید تا نقش فرش به حالت اولیه برگردد.

جهت تمیز کردن تابلو فرش دستباف به دقت بیشتری نیاز دارید. در این نوع تابلو فرش به دلیل الیاف و روش بافت باید در شستشو آن نیز توجه قابل توجهی داشت و بهتر است در خانه مورد شستشو قرار نگیرد و مناسب ترین کار مراجعه به قالیشویی و مبل شویی می باشد.

شستشوی تابلو فرش ماشینی

شستشوی تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش ماشینی نیز محبوبیت زیادی در بین مردم دارد و برای عده ای که در پی شستشوی تابلو فرش ماشینی در منزل می باشند، آشنایی با مراحل شستوی تابلو فرش ماشینی درخانه ضروری می باشد.

پیش از هر اقدامی از تثبیت رنگ های فرش، اطمینان حاصل کنید. در خیلی از مواقع، هنگامی که افراد اقدام به شستن فرش در منزل می کنند، با مشکل ترکیب رنگ ها مواجه می شوند.

حتماً برای شما یا نزدیکان شما پیش آمده که با وجود شستشوی دقیق فرش، پس از اتمام کار، متوجه ادغام رنگ های فرش، با یکدیگر می شوید که ظاهر بسیار بدی به فرش می دهد. رنگ پس دادن فرش بستگی به نوع فرش،مواد شوینده و نحوه شستشو دارد که بسیار مهم هستند و باید همه ی این موارد را هنگام شستن فرش در منزل لحاظ کنید.

برای تمیز کردن تابلو فرش ماشینی نیز، مانند مراحلی که ذکر شد، ابتدا آن را از قاب جدا کنید و خیس کنید. سپس با استفاده از کف حاصل از محلول شامپو فرش و آب، با اسفنج نرم روی آن بکشید. سپس کف را با یک اسفنج یا پارچه تمیز جمع کنید و تابلو فرش را در جای مناسب و قرار دهید تا کاملاً خشک شود.

توجه داشته باشید تا حتما از پودر یا قرص نفتالین برای جلوگیری از بیدخوردگی فرش یا تابلو فرش استفاده کنید.

صرف نظر از روش شستشوی خانگی یا قالیشویی، شستن مداوم تابلو فرش باعث از بین رفتن نمای اولیه و همچنین پوسیدگی آن می شود. برای اطمینان خاطر و جلوگیری از آسیب های احتمالی، هر چند سال یکبار، تابلو فرش را به قالیشویی معتبر بسپارید تا بصورت اصولی آن را شستشو دهند.

نکات تمیز کردن تابلو فرش

نکات تمیز کردن تابلو فرش

می دانیم که ظرافت و حساسیت بیشتری در بافت تابلو فرش لحاظ می گردد، به همین دلیل است که در نگهداری تابلو فرش باید دقت بیشتری داشته باشیم.

از تابلو فرش به عنوان یک شئ تزئینی استفاده می شود که بر دیوار نصب می شو و خیلی کم در معرض لکه های چربی و آلودگی قرار دارند. به همین دلیل است که تابلو فرش ها به ندرت نیاز به شستشوی کامل دارند.

تنها گرد و غبار است که موجب کاهش درخشندگی اولیه تابلو فرش می شود در نتیجه بهتر است تابلو فرش را در نقطه ای نصب کنید که کمتر در معرض گرد و خاک باشد. البته علت کدر شدن فرش به عوامل متعددی بستگی دارد که باید به آنها توجه داشت.

همچنین از نصب تابلو فرش در مکان هایی که در معرض تابش شدید نور خورشید هستند به شدت بپرهیزید چرا که باعث پوسیدگی و تغییر رنگ بافت تابلو فرش می شود.

کارشناسان فرش، غبارگیری تابلو فرش را توصیه می کنند. با غبارگیری تابلو فرش، لایه ی ذرات گرد و خاک را از تابلو فرش بر می دارید که تأثیر زیادی بر جلوه آن دارد و موجب درخشندگی تابلو فرش می شود.

در هر مرتبه که به نظافت منزل خود می پردازید، غبار گیری تابلو فرش را فراموش نکنید. می توانید با استفاده از سری مخصوص جاروبرقی که در لوازم جانبی جاروبرقی وجود دارد، با کمترین درجه مکش، به آرامی و با لطافت بر روی سطح تابلو فرش بکشید.

شستن تابلو فرش در خانه یا قالیشویی؟

شستن تابلو فرش در قالیشویی و مبل شویی راه حل بهتری است چرا که این کار در قالیشویی ها بوسیله دستگاه های صنعتی و مواد شوینده متناسب با نوع جنس تابلو فرش انجام می شود. تمیز کردن تابلو فرش در قالیشویی بدست افراد با تجربه در این زمینه انجام می شود که دقت بسیار بالایی در شستن تابلو فرش دارند.

از آنجایی که تابلو فرش به نسبت فرش ها حساس تر می باشد، باید در انتخاب قالیشویی معتبر و حرفه ای دقت کنید، زیرا ممکن است بی تجربگی تیم قالیشویی، باعث پوسیدگی و یا غیر قابل استفاده شدن فرش یا تابلو فرش شود.

در قلیشویی مینی سیتی شستشو با استفاده از دستگاه های صنعتی مجهز و جدید انجام می شود. مینی سیتی با بهره گیری از متد های به روز در شستشو تابلو فرش و فرش، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

قیمت شستشو تابلو فرش

تابلو فرش ها در مدل ها و ابعاد مختلفی وارد بازار می شوند که قیمت شستشو تابلو فرش و فرش با توجه به متراژ آن محسوب می شود. هر شش ماه یک بار، یک قیمت خاص برای تمامی فعالیت های قالیشویی از سوی اتحادیه اعلام می شود. برای اطلاع از جدیدترین قیمت های اتحادیه کافیست تا با ما مشاوران ما تماس بگیرید.

قیمت شستشوی تابلو فرش در تهران، به عوامل دیگری از جمله محل شستشو نیز بستگی دارد، برای مثال هزینه ای که یک شرکت در شمال تهران از شما دریافت می کند، بیشتر از شرکتی است که در جنوب تهران مستقر است. اما با وجود شعب مینی سیتی در سرتاسر تهران، همه ی هزینه ها در نقاط مخلتف تهران یکسان است.

شستشو تابلو فرش در تهران

شستشو تابلو فرش در تهران

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، شما می توانید همه مراحل صفر تا صد شستشوی تابلو فرش خود را به قالیشویی های معتبر بسپارید. با این کار شما از هر گونه مشکل مانند پارگی، پوسیدگی و رنگ پس دادن جلوگیری می کنید.

علاوه بر این، یادگیری تکنیک های تمیز کردن اصولی تابلو فرش ممکن است زمان بر و از حوصله شما خارج باشد. زمان مورد نیاز برای شستشو و خشک شدن را نیز در نظر بگیرید. مراحل شستشو تا خشک شدن، زمانی هست که شما باید آن را در نظر بگیرید.

نکته ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، موقعیت مکانی مناسب برای شستن تابلو فرش می باشد. برای تمیز کردن و شستشوی تابلو فرش به مکانی مانند حیاط نیاز دارید.

مینی سیتی به دلیل داشتن شعبه های متعدد در شرق، غرب، شمال و جنوب تهران سریع ترین دسترسی را برای شما فراهم کرده است. در هر نقطه از تهران که باشید به آسانی با مراجعه به صفحه ثبت سفارش آنلاین می توانید خدمات مورد نیاز خود را انتخاب و ثبت کنید.

نحوه شستشو تابلو فرش در قالیشویی

روش های مختلفی برای شستشوی تابلو فرش در قالیشویی وجود دارد که از معتبرترین آنها می توان به تمیز کردن تابلو فرش با دستگاه های مخصوص اشاره کرد، مینی سیتی مفتخر است که از بروز ترین دستگاه های موجود در جهان استفاده می کند تا تابلو فرش شما را به نحو احسن نظافت کند.

سخن پایانی

شما با پیروی از مراحلی که در این مقاله ذکر شد قادر به تمیز کردن تابلو فرش خود در منزل هستید. اما نکات خاصی وجود دارند که همواره باید آنها را در نظر داشته باشید وگرنه آسیب بدی به تابلو فرش خود وارد می کنید و دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود.

بجز اقدامات لازم در مراحل شستشو شما باید به فکر مکان مناسب و زمان کافی هم باشید که ممکن است برای همه ی افراد مقدور نباشد. در نتیجه توصیه می شود انجام این کار را با خاطری آسوده به قالیشویی های معتبر بسپارید و در حداقل زمان تابلو فرش تمیز و پاکیزه خود را تحویل بگرید.

سوالات متداول

تفاوت شستشو تابلو فرش دستباف و ماشینی ؟

تابلو فرش دستباف و ماشینی باهم متفاوت هستند اما روش شستشو آنها تفاوت آنچنانی باهم ندارند. ولی نکاتی وجود دارد که باید به نوع جنس تابلو فرش توجه کنیم و آنها را رعایت کنید.

شستشو تابلو فرش در خانه یا قالیشویی ؟

همانطور که در این مقاله شرح دادیم در هر نوع تابلو فرش شستشو در خانه توصیه نمی شود و بهتر است به قالیشویی ها مراجعه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *