قیمت مبل شویی | انواع روش های شستشو مبل | مبل شویی در تهران

همانطور که می دانیم همه لوازماتی که در خانه ما هستند مانند مبل ها، فرش ها و پرده ها نیاز دارند حداقل یک بار در سال مورد شستشو قرار بگیرند.

با فرا رسیدن عید نوروز در کشور عزیزمان، بسیاری از مردم به فکر خانه تکانی و شست و شوی وسایل خانه هستند. حال برای شست و شوی مناسب مبل ها، می توانید به قالیشویی مینی سیتی مراجعه کنید.

در این مقاله می خواهیم هر آنچه مربوط به شستشو مبلمان منزل می باشد را بطور ساده برایتان توضیح دهیم تا بتوانید یک تجربه خوب برای شستشو مبل بدست آورید.

مبل شویی در منزل

شستشو مبلمان در خانه ها بسیار مرسوم می باشد که البته سختی و راحتی این کار به متریال آن نیز بستگی دارد اما بطور کلی شستشو مبلمان و فرش ها را در خانه کاری است ک باید به دست افراد حرفه ای سپرده شود.

در وحله اول از شستشو مبل به وسیله سطل و اسفنج و همینطور مواد شوینده مانند تاید و همینطور شامپو فرش ها خود داری کنید

چرا که برای شستشو مبلمان باید از شوینده خاصی استفاده شود تا آسیبی به الیاف آن نرسد.

همچنین شستشو با دست باعث می شود همه قسمت های مبل به یک اندازه تمیز نشود چرا که فشار دست برای تمامی قسمت ها به یک اندازه نمی باشد.

زمانی که نوبت به مرحله خشک کردن می رسد ناخداگاه همه ی ما تمیز کردن به وسیله یک دستمال به ذهنمان می رسد و چه بسا این کار را نیز انجام می دهیم تا تمام کف ها را از روی سطح مبل پاک می کنیم اما این کار فقط می تواند کف ها را خیلی سطحی از بین ببرد و ماندن کف ها در داخل مبل ها می تواند باعث پوسیدگی آن شود.

شما می توانید فقط از بخار شور ها برای این کار استفاده کنید. با استفاده از بخار شور می توانید در منزل مبلمان را تمیز از آلودگی ها تمیز کنید اما این فقط یه راهکار موقتی است چرا که آلودگی ها و گرد و غباری که در مدت زمان طولانی روی مبل وجود دارد به وسیله راهکار های خانگی یا بخار شور نتیجه درستی ندارد.

پس این کار باید به دست افراد با تجربه در این زمینه و همچنین به وسیله دستگاه های مخصوص برای شستشو مبل ها استفاده شود.

دستگاه های مناسب برای شستشو مبل

دستگاه های مناسب برای شستشو مبل

با توجه به مطالب بالا دانسته ایم که باید برای شستشو از دستگاه های مخصوص استفاده شود چرا که این دستگاه دقیقا برای این کار ساخته شده اند تا شستشو به بهترین نحو انجام شود.

امروزه دستگاه های مختلفی برای انجام این فعالیت ساخته شده است که در این بخش می خواهیم از چگونگی روند فعالیت آنها برایتان شرح دهیم.

دستگاه مبل شویی دستگاهی است که می تواند یک شستشو دقیق و اصولی را برای شما به ارمغان بیاورد.

این دستگاه می تواند با داشتن ویژگی های فنی بطور عمقی شستشو را انجام دهد و هیچ گونه آسیبی به الیاف داخلی فرش نزند

قدرت شستشو بالای این دستگاه می تواند قدیمی ترین لکه ها را ازبین ببرد. از این دستگاه می توان برای شستشو موکت ها و صندلی ها نیز استفاده کرد.

دارا بودن فیلتراسیون قدرتمند یکی از ضروری ترین بخش هایی است که باید در دستگاه مبل شویی وجود داشته باشد.

موتور دستگاه شستشو از حساسیت بالایی برخوردار است و باید از فیلتر کیسه مناسبی استفاده شود چرا که هنگام مکش آب و کف امکان دارد ذرات جامد نیز وارد مخزن شود که موتور آسیب می زند به همین دلیل باید از این نوع فیلتر استفاده شود تا از رخ دادن این اتفاق جلوگیری شود.

مراحل شستشو مبل

شستشو مبل ها نیز همه شستشو ها دارای یک سری از مراحل هستند که باید به ترتیب صورت بگیرد تا یک شستشو درست و اصولی و همینطور باکیفیت انجام شود. بطور کلی شستشو مبلمان به دو بخش شستشو و خشک شویی تقسیم می گردد.

قبل از شروع فرآیند شستشو مراحل زیر باید انجام شود:

  • تمیز کردن گرد و خاک مبل
  • کشیدن برس نرم بر روی مبل
  • استفاده از پرز گیر
  • تمیز کردن سطوح غیر پارچه ای

شستشو مبل

شستشو مبل

در مرحله شستشو مبلمان ابتدا اگر مبل ها دارای روکش هایی باشند باید آن ها را جدا نموده و بصورت کاملا جدا گانه با ماشین لباس شویی یا به وسیله دست با نرم کننده و آب ولرم شسته شود که علاوه بر تمیزی کمترین آسیب به متریال آن برسد که این کار به جنس روکش نیز بستگی دارد.

در گام بعدی با استفاده از دستگاه مبل شویی که با کمک آن می توانیم سطوح افقی و عمودی را به راحتی تمیز کنیم.

برای تولید کف نیاز به کمپرس داریم که با ریختن آب به مقدار کافی و مواد شوینده مناسب کفبه مقدار نیاز را تهیه بنماییم.

یک موتور مکنده در این دستگاه ها وجود دارند که می تواند تمامی آلودگی ها را در خود جمع کند.

در این دستگاه مکانیزه دو مخزن وجود دارد که که هر یک وظیفه جداگانه دارند.

مخزن اول برای جمع آوری آب کثیف و مخزن دوم برای جمع آوری آب تمیز می باشند که به ترتیب وظیفه خود را انجام می دهند.

خشک کردن مبل

بعد از اینکه مراحل شستشو به پایان رسید نوبت به مرحله خشک کردن می رسد.

در این بخش با استفاده از یک دستگاه مکش همه کف هایی که روی سطح مبل باقی مانده است را از بین میبریم.

باید توجه داشته باشیم مرحله دوم حتی از مرحله اول مهم تر است چرا که باقی ماندن هرگونه کثیفی و کف می تواند آسیب به الیاف داخلی مبل بزند که حتی باعث پوسیده شدن و نابودی آن شود پس حتما در این مرحله باید دقت کافی داشته باشیم و به درستی انجام شود.

تفاوت مبل شویی در منزل با مبل شویی در مراکز

تفاوت مبل شویی در منزل با مبل شویی در مراکز

در جواب این سوال می توان گفت که شستشو مبلمان کاری است که باید طبق اصول با مواد شوینده مناسب با توجه به متریال مبل صورت بگیرد.

برای شستشو مبلمان در خانه دردسر های زیادی دارد شاید در وحله اول این کاری باشد که خودتان از شروع تا پایان آن بخواهید نظارت کامل داشته باشید یا از افرادی باشید که بخواهید صفر تا صد کار را خودتان بر عهده بگیرید و شستشو شخص دیگر را نمی پسندین اما باید توجه داشت که این شستشو به تمیزی و دقیقی شستشویی که در مراکز انجام می گردد نمی شود .

شستشو در مراکز می تواند زمانبر باشد اما یک شستشو دقیق و اصولی صورت می گیرد و می توانید با خیال آسوده از سالم ماندن مبلمانتان داشته باشید.

البته که بسیاری از مراکز هستند که به منزل شما می آیند و فرآیند شستشو را نزد خودتان انجام می دهند و شما این امکان دارید تا نظارت کامل را از صفر تا صد شستشو داشته باشید.

شستشو انواع مبل ها

البته که شستشو مبلمان با هم تفاوت هایی دارند درست است که در نهایت یک فرآیند یکسان صورت می گیرد اما بطور کلی تفاوت هایی وجود دارد که بر اساس نوع مبلمان مشخص می شود.

مبلمان پارچه ای

برای از بین بردن لکه ها روی مبلمان پارچه ای باید به اندازه یک قاشق غذا خوری مایع ظرف شویی، سرکه سفید و جوش شیرین با آب ولرم ترکیب کنید. سپس پارچه مرطوب را به این محلول آغشته کنید و آرام بر روی لکه بکشید تا پاک شود و با پارچه خشک رطوبت را بگیرید.

توجه داشته باشید به هیچ عنوان با فشار این کار انجام ندهید چرا که باعث آسیب رساندن به رنگ مبل می شود.

مبلمان چرمی

برای لکه گیری مبل چرم بهترین کار این است که دستمال مرطوب را به آرامی روی لکه بکشید اگر لکه تمیز نشد می توانید با آغشته کردن صابون این کار را مجدد انجام دهید .

اما بطور کلی این راهکار ها روش های اصولی نیست چرا که در اثر بی دقتی و میزان تکرار فرآیند ممکن است به متریال مبلمان آسیب وارد شود.

معنی برچسب های روی مبل برای شستشو

معنی برچسب های روی مبل برای شستشو

همه مبل ها دارای یک سری برچسب هایی می باشند که روش شستشو مناسب را برای ما شرح می دهد که ما با توجه به آن می توانیم با آگاهی شستشو را انجام دهیم.

  • W : مخفف کلمه (Water) به معنی آب می باشد منظور شستشو فقط با آب و یا بخار آب صورت بگیرد.
  • WS : شستشو فقط با پایه آب و مواد شیمیایی صورت بگیرد.
  • S : تمیز کردن فقط به روش خشک صورت بگیرد.
  • O : این محصول از مواد ارگانیک ساخته شده است و شستشو فقط با آب سرد صورت بگیرد.
  • X : استفاده از برس یا جارو برقی و فقط با مواد شوینده مخصوص صورت بگیرد.

مبل شویی در تهران

مبل شویی های بسیاری در تهران و حومه وجود دارند که امکان دسترسی سریع را برای مشتریان فراهم نموده است.

شما می توانید هر زمان که نیاز به این خدمات داشته اید بسیار راحت تعداد زیادی مبل شویی را پیدا کنید اما یافتن یک مبل شویی مناسب و با کیفیت کار راحتی نیست به همین دلیل پیشنهاد ما به شما قالیشیی مینی سیتی می باشد که با داشتن بیش از یک قرن سابقه می تواند تجربه شیرینی را برای شما رقم بزند.

تعیین قیمت مبل شویی در منزل به چه صورت است ؟

قیمت های متغیری در این زمینه وجود دارد و نمی توان یک قیمت یکسان را تعیین نمود.

مراکزی که در این زمینه فعالیت دارند بر اساس یکسری از معیار ها قیمت هایی را تعیین می نمایند شما می توانید برای آگاهی از این قیمت ها با مشاورین ما در ارتباط باشید تا از به روز ترین قیمت ها مطلع شوید.

قیمت مبل شویی در تهران به چه صورت است ؟

در تهران و حومه تعداد زیادی از مراکزی وجود دارند که می توانند این خدمات را به بهترین شکل و در کمترین زمان به شما ارائه دهند.

مراحل شستشو مبل چگونه می باشد ؟

مراحل شستشو بطور کلی به دو بخش شستشو و خشک کردن مبل تقسیم می شود که هر کدام مراحلی دارد که باید با دقت صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *