روش پاکسازی ادرار از روی فرش | حکم ادرار روی فرش

دیدن لکه های ادرار یکی از طبیعی ترین اتفاق هایی می باشد که افرادی که بچه کوچک دارند و یا از حیوانات خانگی نگهداری می کنند.

به همین دلیل می توان تبدیل به یکی از مهم ترین دغدغه هایی باشد که بسیاری باهاش درگیر هستند.

لازم به ذکر است در هنگام رخ داد این اتفاق در ابتدا بهترین راهکار کمک گیری از افراد حرفه ای می باشد که شما می توانید با بهره گیری از این افراد به راحتی فرش ها را تمیز تر از روز اول دریافت کنید.

قالیشویی مینی سیتی با داشتن بیش از یک قرن تجربه می تواند بهترین و مناسب ترین انتخاب برای شما عزیزان باشد.

در این مقاله ما می خواهیم با راهکار هایی کاربردی و راحت این مشکل را حل نماییم تا شما بتوانید در زمان وقوع این اتفاق با داشتن آگاهی با صرف کمترین زمان لکه ها را از بین ببرد و سطح مورد نظر را از آلودگی پاک نمایید.

تمیز کردن لکه ادرار کودک از روی فرش

تمیز کردن لکه های ادرار از فرش دارای راهکار های متفاوتی می باشد که در این بخش از آسان ترین آنها صحبت می کنیم تا شما بتوانید با راحتی تمام لکه ها را از بین ببرید.

استفاده از دستمال

در ابتدا شما می توانید یک دستمال نخی را را برداشته و با ملایمت روی سطحی که ادرار وجود دارد بکشید و البته این کار را با دقت انجام دهید بطوری که فقط روی سطح مورد نظر این عمل را انجام دهید و اصلا روی بقیه سطح خای تمیز نکشید تا آلودگی پخش نشود.

استفاده از محلول

یکی از راحت ترین راه ها استفاده از محلول ها می باشد. این محلول ها با داشتن مواد پاک کننده و قوی می تواند یکی از راحت ترین روش ها باشد بطوری که یکبار این محلول مخصوص را خریداری کنید و در خانه تنگهدارید و در هنگامی که به آن نیاز دارید استفاده کیند.

این روش مقرون به صرفه است و شما می توانید بارها و بارها از آن استفاده نمایید.

استفاده از آب اکسیژنه

یکی از مرسوم ترین روش پاکسازی ادرار از روی فرش برای ازبین بردن لکه های ادرار استفاده از آب اکسیژنه می باشد شما می توانید مقداری از آب اکسیژنه را آغشته به دستمال نمایید و به آرامی روی سطح بکشید و مدام این مراحل را تکرار کنید تا لکه از بین برود.

لازم به ذکر است که شما دو بار کافی است این فرآیند را تکرار نمایید.

تمیز کردن لکه ادرار حیوانات از فرش

تمیز کردن لکه ادرار حیوانات از فرش

همانطور که در بالا اشاره کرده ایم یکی از اتفاق هایی که ممکن است بارها با آن مواجه شوند ادارا حیوانات خانگی می باشد اینگونه که در ابتدا این روند بسیار تکرار می شود و شما در این زمان بهتر است راهکار مناسب برای رفع این مشکل بیابید که در این بخش به تعدادی از این راهکار ها پرداخته ایم.

با استفاده از روز نامه

یکی از کاربردی ترین روش ها که همه ی افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند با آن آشنایی دارند استفاده از روزنامه ها می باشد. حتی می توانید از حوله نیز استفاده نمایید.

مقداری روزنامه را روی محل مورد نیاز قرار دهید تا جایی که تمام ادرار را جذب نماید، صبر کنید تا به مرحله ای برس که دیگر ادرار را جذب کند.

آب کشی با آب سرد

در مرحله ی آخر روز نامه ها را برداشته و محل مورد نظر را با آب سرد آب کشی نمایید.

توجه داشته باشید که فقط محل مورد نظر را آبکشی نمایید و به سایر نقاط آب کشی نمایید. سپس در آخر با استفاده از دستمالی که جذب بالا دارد آب موحود در فرش را جذب نمایید و اجازه دهید در معرض هوای آزاد خشک شود.

روش های خانگی برای از بین بردن لکه ادرار حیوانات خانگی

روش های مرسوم خانگی پاکسازی ادرار از روی فرش نیز وجود دارد که شما می توانید با بهره گیری از آنها با صرف زمان کمتر لکه ها را از بین ببرید.

استفاده از آمونیاک

شما میبایست آمونیاک را تهیه نمایید و به مقدار دو قاشق از آن را با آب یک لیوان آب ترکیب کنید.

حال در یک ظرف مناسب محلول را بریزید و به مقدار مناسب روی محل مورد نیاز اسپری نمایید.

سپس با استفاده از فرچه ای مناسب به آرامی روی سطح بکشید و این فرایند را تکرار نماییید.

استفاده از جوش شیرین و آب اکسیژنه

یکی دیگر از روش پاکسازی ادرار از روی فرش آماده کردن یک محلول خانگی می باشد که با استفاده از آن نیز می تواند همانند سایر روش هایی که برایتان شرح داده ایم از این لکه ها خلاص شوید.

شما می توانید با ترکیب دو قطره مایع ظرف شویی و سه قاشق جوش شیرین و یک دوم لیوان آب اکسیژنه یک محلول درست کنید و آن را روی سطح مورد نظر اسپری کنید و زمان دهید به مدت بیست دقیقه زمان دهید و سپس با اسفنج محل را بسابید که لکه ها و زردی را از فرش شما پاک شود.

استفاده از اسپری های ضد لک حیوانات

یکی از منحصر به فرد ترین و کار آمد ترین استفاده محلول ضد لک حیوانات می باشد.

شما با تهیه این محلول می توانید هم زمان هم لکه ها را از بین ببرید و هم از شر بوی بد ناشی از ادرار خلاص شوید.

همانطور که می دانید بوی ادرار بسیار ناخوشایند می باشد و هنگام رخ داد این اتفاق میبایست علاوه بر رفع لکه به فکر از بین بردن بوی بد آن باشید.

پس با تهیه یک محلول می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

راهکار هایی برای از بین بردن بوی ادرار کودک

راهکار هایی برای از بین بردن بوی ادرار کودک

ادارا کودکان حاوی بوی بد هستند که شما میبایست هم لکه ها و هم بو را ازبین ببرید که می توانید از روش های زیر استفاده نمایید.

از بین بردن بوی ادرار با لکه با جوش شیرین و آرد

دو ماده جوش شیرین و آرد ذرت را می توان از طبیعی ترین بوگیر های ادرار نام برد.

مقدار آرد ذرت را به همراه جوش شیرین روی محل بریزید بطوری که مانند یک لایه روی فرش را بگیرد و بعد گذشت زمان بیست دقیقه با جاروبرقی روی آن بکشید.

لازم به ذکر است که اگر این راهکار جوابگو نبود و بو بسیار شدید و آزار دهنده بود می توانید آن را با آب ترکیب نمایید تا خمیری حالت شود .

شما می توانید در این زمان فرش را در معرض نور خورشید قرار دهید تا این فرآیند بهتر جواب دهد.

از بین بردن بوی ادرار با آب و سرکه سفید

شما این امکان را دارید تا با ترکیب آب و سرکه سفید بوی ناخوشایند را از بین ببرید.

مقداری کمی سرکه سفید را با یک لیوان ترکیب مخلوط کنید و آن را روی فرش اسپری نمایید .

این عمل بوی بد فرش را از بین می برد.

لازم به ذکر است که اگر از گربه ها نگهداری می کنید از این روش استفاده نمایید چرا که محلی که بوی سرکه بدهد گربه ها ادرار می کنند.

انواع لکه های ادرار

از رایج ترین لکه های ادرار که روی سطح های مختلف ایجاد می شود به شرح زیر می باشد:

  • لکه ادرار روی فرش
  • لکه ادرار روی لوازمات خانه
  • لکه ادرار روی پتو
  • لکه ادرار موکت
  • لکه ادرار تشک

حکم ادرار روی فرش

پاکسازی ادرار از روی فرش به روش های اسلامی وجود دارد که از مرسوم ترین آنها می توان به شستشوی فرش با آب کر و قلیل اشاره نمود که هر کدام از آنها را باید به روش خاص خود انجام داد.

چنانچه می خواهید در ازتباط با این روش شستشو آشنا شوید حتما سری به مقاله شستشوی فرش نجس بزنید تا بتوانید با روش های اسلامی فرش ها را شستشو دهید.

روش های خانگی برای از بین بردن لکه های ادرار چیست ؟

روش های خانگی متعددی برای از بین بردن لکه های ادرار وجود دارد که شما می توانید با استفاده از متریالی که در خانه دارید از آنها استفاده نمایید و لکه ها را از بین ببرید.

لکه های ادرار حیوانات خانگی را چگونه از بین ببریم ؟

شما این امکان را دارید با تهیه محلول های خاص علاوه بر لکه ها بو های ناخوشایند را از روی فرش از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *