رفوگری، مرمت و بازسازی | انواع رفوگری فرش دستبافت و ماشینی

فرش یکی از اولویت های زندگی افراد می باشد و به نوعی فضای خاص و زیبایی را به خانه ما می دهد. حال بسیار ناراحت کننده است که فرش ما دچار پارگی و یا سوختگی بشود.

امروزه خرید فرش جدید و همینطور فرش با طرح دلخواه بسیار دشوار شده است، در نتیجه این امر به سمت رفوگری و بازسازی فرش های خود می رویم، بسیار حائز اهمیت است که فرش را به کدام رفوگری بسپاریم تا به درستی این کار را انجام دهد و آسیب دیگری به فرشمان نرساند.

رفوگری چیست ؟

به تمامی اقداماتی که به دست متخصصین اینکار، جهت بر طرف کردن نقوص فرش پس از بافت و استفاده از آنها انجام می شود را رفوگری می نامند.

رفوگری عملی است که بعد از اتمام بافت انجام می شود و این بدین معناست که این عمل حتما باید به دست متخصصین این حرفه انجام شود تا مشکلی در بافت فرش بوجود نیاید.

اگر فرش هایتان دچار سوختگی، پارگی و همینطور بیدزدگی شده است می توانید به قالیشویی مینی سیتی مراجعه کنید و تمامی خدمات رفوگری، مرمت و بازسازی فرش را دریافت کنید. در ادامه مطالب به طور کامل اطلاعاتی را در این رابطه برای شما عزیزان شرح داده ایم.

شناخت کافی برای مرمت و رفوگری فرش

رفوگری فرش ها آن هم در حال حاضر و با این وضعیت اقتصادی امری درست و کارآمد است، بسیاری از افراد هستند که به فرش های قدیمی خود علاقه مند هستند و بعلاوه فرش ها از ارزش معنوی بالایی برخوردارند، در این صورت اگر فرشی آسیب ببیند بهتر است با مراجعه به رفوگر ها آنها را ترمیم و بازسازی کنید. برای جزئیات بیشتر به صفحه قالیشویی مینی سیتی مراجعه کنید.

رفوگری شغلی بسیار حساس می باشد و اشتباه انجام دادن آن تبعاتی در پی دارد که شامل سلب شدن اعتماد مشتری و از بین رفتن اعتبار آن می شود.

بهترین رفوگر ها و متخصصین بازسازی فرش در مینی سیتی مشغول به کار هستند که به راحتی کار خود را تضمین می کنند و همین کار باعث شده است که از اعتبار خوبی برخوردار باشند و اعتماد مشتریان خود را جلب کنند. شما می توانید با خیال آسوده فرش های خود را به دست رفوگر های مینی سیتی بسپارید و از نتیجه کار شگفت زده شوید. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

رفوگری انواع فرش

انواع مختلفی از فرش ها وجود دارند که روش رفوع برای هرکدام متنوع بوده و نسبت به جنس و نوع تولید فرش متفاوت است. حال در این بخش می خواهیم به طور کامل برای شما عزیزان شرح دهیم که این عمل به چه صورت است و رفوگری فرش چه انواعی دارد.

رفوگری و ترمیم پارگی فرش ماشینی

رفوع ترفندی برای احیا قسمت آسیب دیده الیاف فرش است که گاهی در حوادث نا خواسته ایجاد می شود و به فرش زیبای شما جلوه بدی می دهد.

فرش های ماشینی کالایی یکبار مصرف نیستند که پس از پیدایش عیب و ایراد آن را تعویض کنیم و یا بخواهیم فرش جدیدی خریداری کنیم.

امروزه قیمت خرید فرش ها روز به روز بالا تر می رود و این امکان وجود دارد که با ترمیم فرش قدیمی دیگر نیازی به خرید فرش جدید نباشد.

در بسیاری از خانه ها مشاهده کرده ایم که بعضی از نقاط فرش ها، در اثر سهل انگاری دچار سوختگی شده است و جلوه بعدی را به تمامی محیط خانه می دهد، برای حل این نوع سوختگی ها روش های متعددی وجود دارد که از جمله این روش ها مرمت و رفوکردن می باشد.

حال جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با رفع سوختگی فرش هایتان می توانید به صفحه ای که در زیر این متن درج شده است مراجعه کنید.

رفوگری و ترمیم پارگی فرش دستباف

رفو کردن فرش دستبافت از تکنیک های تخصصی بهره می برد که به یک مهارت و استاد کار نیاز دارد. رفو کردن فرش های دست بافت کاری نیست که بدون تجربه و مهارت به راحتی و درستی بتوان انجام داد و تمامی افرادی که در مینی سیتی مشغول به کار هستند از متخصصین صنعت فرش بافی می باشند.

فرش ها به گونه ای هستند که طی گذشت زمان پوسیده و فرسوده می شوند و از آن جلوه زبیا و هنری خارج می شوند، در این صورت رفوگر ها به کمک شما می شتابند و مشکل شما را بر طرف می کنند.

رفوگری فرش سوخته

فوگری و ترمیم فرش سوخته

سوختگی فرش ها دراثر گذاشتن ظروف، ریختن خاکستر سیگار و ذغال بسیار رایج است و بسیار جلوه بدی در فرش خانه دارد. شما می توانید با مراجعه به یک رفوگر کار بلد و متخصص تمامی مشکلات فرش خود را حل کنید. لازم به ذکر است که سوختگی های عمیق و بزرگ مدت زمان بیشتری برای رفو نیازمند هستند.

رفوگری بیدزدگی فرش

بسیاری از فرش ها به دلیل بافتی که دارند، بید و موجوداتی را به خود جذب می کنند. حال به مرور بید ها، فرش ها را می جوند و بافت آن را از بین می برند.

در صورت تمایل شما می توانید از روش رفوگری فرش استفاده کنید تا فرش شما مثل روز اول خود شود.

ریشه زنی فرش

از بسیاری از مردم شنیده اید که از اطلاح ریشه زنی براش فرش های خود استفاده می کنند. فرقی ندارد که فرشی نو باش و یا کهنه، دست بافت باشد یا ماشینی، همه همه می توانند از ریشه زنی برای فرش های خود استفاده کنند.

مطمئنا مشاهده کرده اید که اولین جایی که در فرش فرسوده می شود، ریشه های بیرون زده آن است. حال برای رفع این مشکل و همینطور برای زیبایی بخشیدن به فرش های نو از ریشه زنی استفاده می کنند. بسیار باید محتاط بود در انتخاب ریشه زن مناسب، چراکه اگر مشکلی در این روند پیش بیآید به کلی به فرش شما آسیب می رسد.

مزایا رفوگری فرش

بسیاری از مردم حاضر نیستند که بخاطر کهنگی و یا پارگی سطحی فرش های خود را تعویض کنند که البته با این وضعیت اقتصادی واقعا کار درستی می باشد و صرفا بعضی فرش ها دست بافت می باشند و از ارزش مادی و معنوی خوبی برخوردارند.

در این صورت مصرف کنندگان به سوی رفوگر ها می روند و از روند رفو کردن فرش ها بهره می برند و فرش آنها مثل روز اول می درخشد.

رفوگری در تهران

مسلماً تهران از جمعیت بالایی برخوردار است و در هر منطقه ای نیاز به رفوگر می باشد. مینی سیتی این مشکل را حل کرده و توانسته است در جای جای تهران شعبه های خود را تاسیس کند و با سابقه ای بی نظیر اعتماد مشتریان خود را جلب کند. رفوگری، مرمت و بازسازی فرش، نیازمند تجربه و مهارت می باشد که در قالیشویی مینی سیتی تمامی این متخصصین با بالاترین درجه کیفی، خدماتشان را ارائه می کنند.

شما می توانید به راحتی با مراجعه آنلاین و غیر حضوری در خواست خود را ارسال کنید و در کمترین زمان خدمات مینی سیتی را دریافت کنید.

چه ابزاری برای رفوگری فرش استفاده می شود؟

چه ابزاری برای رفوگری فرش استفاده می شود؟

هر شغلی ابزار متناسب با آن را دارد و نمیتوان به جای آن ابزار از چیز دیگری استفاده نمود، حال برای شما تمامی وسایل مورد نیاز برای رفوع گری را لیست کرده ایم که می توانید آنها را مطالعه کنید و بشناسید.

  • قلاب پشت، قلاب خواو مشهدی (قلاب خواب)
  • چاقو (کارد بدون نوک)
  • چاقو و چنگال ( نام عامیانه این وسیله چنگال می باشد)
  • چاقوی بافت
  • سوزن
  • دار رفوگری
  • برس قالی
  • قیچی معمولی، قیچی پرداخت
  • انبرد دست، دم باریک
  • سوزن شیرازه
  • تخته شیب دار
  • موم
  • انگشتانه
  • درفش
  • میخ کش

سوالات متداول

چرا باید فرش هایمان را بازسازی و مرمت کنیم ؟

دلیل این عمل می تواند، ارزشمند بودن فرش هایتان چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی باشد و لازم به ذکر است که امروزه بسیاری از مردم دیگر توان خرید فرش های جدید را ندارند و باید از فرش های کهنه خود استفاده کنند و بهتر است به سمت مرمت و بازسازی فرش سوق پیدا کنند.

رفوگری، مرمت و بازسازی چیست ؟

به تمامی اقداماتی که جهت بر طرف کردن نقوص فرش ها و یا جلوه بخشیدن دوباره به تمامی فرش های کهنه را رفوگری، مرمت و بازسازی فرش می نامند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *